Hästar hästar hästar

Danny(Lördag): provred henne igår då och det kändes jättebra. En häst med lite egen vilja men samtidigt arbetsvillig, kul. Blir att fortsätta rida henne och nu i början är det bara igångsättning då hon stått i ett år.. Nöjd ägare, nöjd Ida och nöjd häst. Ska bli kul med ett sto hihi.
Camera(idag): Skimmelsto en häst som jag verkligen tycker om. Jobbade med sidvärtsrörelser, hon flyttade fint åt sidan i både skritt och trav och jag satt rätt bara för höger skänkel som jag hamnar lite snett men helt naturligt eftersom jag är starkare i höger så bara att jobba vidare med. Nu ska jag bara försöka få lite shcvung i det också! Mycket beröm från tränare och andra i gruppen som tyckte hon var jättefin "har aldrig sett henne gå så fint innan" var en kommentar. Värmer otroligt. Red henne några gånger i början av terminen och fastnade redan då för henne trots att hon va lite annorlunda då pga problem med munnen men antar att det är något som klickar mellan oss. Kul känsla. Trött häst efteråt som fick gå ut i hagen.
Nu mot eftermiddagen bär det av mot ettårskalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
(c) www.synvinkel.blogg.se 2012